Senior Supply Planner - Automotive industry H/F Contrat : CDI

Il y a 6 months ago | Automobile / Motos / Cycles | Tanger | 63 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

Présent depuis 1997 au Maroc, Manpower Group est un acteur international incontournable de l’emploi et de l’insertion sociale dans le monde. Au sein du Royaume Chérifien, nous couvrons l’ensemble du territoire, de Tanger à Laayoune.

Nos équipes sont formées pour appuyer les entreprises dans la promotion de l’excellence en matière de gestion du capital humain : Intérim, CDD/CDI, Solutions & Ingénierie RH, Développement du capital humain…

Pour nos salariés intérimaires, nous proposons une expérience unique, notamment avec la déclaration de 100% des heures travaillées, la mise en place d’une mutuelle pour tous et un accompagnement personnalisé pour les démarches administratives (bancarisation, CNSS…).

Pour nos candidats, nous offrons, conformément aux standards mondiaux de Manpower Group, un processus de sélection, d’évaluation et d’accompagnement à la réussite dans leur nouvelle mission.

Adresse

Tour Végétale JASMIN | 1, rue des Plateformes - Lot N°123

Poste

Professional/Functional responsibilities:

1. Coordinating work on checking material needs and material ordering.

1.1. Activitiss for raw materials procurement:
- Preparing forecasts of supply needs, including anticipated demand for a product based on historical data and current trends. Weekly update of supply call off towards suppliers.
- Planning the purchase of raw materials or other components needed to produce the finished product.
- Ensuring uninterrupted raw material flow to production plants.
- Coordinating and negotiating with suppliers to ensure that they can meet delivery schedules.
- Collaborating with operations, production and other supply chain department team members.
- Handling diverse escalations taking into consideration existing escalation matrix.
- Ensuring correct system settings related to material ordering.
- Providing regular support to the team in the escalations.

1.2. Activities for inventory level management:
- Counting and tracking inventory across multiple locations.
- Monitoring inventory levels and tracking trends to prevent stockouts or excess inventory.
- Suggesting changes to inventory warehousing to meet increased or reduced demand.
- Creating inventory reports and presenting suggestions to the Supply Planning and Supply Chain managers.
- Cordinating and controlling activities of the team regarding inventory level management.

Profile recherché
  • Education: higher; bachelor's degree in business administration, economic or a related field is preferred.
  • Experience: minimum 2 years in Logistics
  • Special skills: fluent English (minimum level B2), advanced knowledge of Microsoft Office (especially MS Excel) and MRP/ERP systems.
Recherches emploi associées
achats supply chain