HRBP/HR Manager Contrat : CDI

Il y a 1 year ago | Agroalimentaire | Tanger | 110 Vues

Connectez-vous pour accéder plus rapidement aux meilleurs offres. Cliquez ici si vous n'avez pas encore un compte.
Entreprise

Présent depuis 1997 au Maroc, Manpower Group est un acteur international incontournable de l’emploi et de l’insertion sociale dans le monde. Au sein du Royaume Chérifien, nous couvrons l’ensemble du territoire, de Tanger à Laayoune.

Nos équipes sont formées pour appuyer les entreprises dans la promotion de l’excellence en matière de gestion du capital humain : Intérim, CDD/CDI, Solutions & Ingénierie RH, Développement du capital humain…

Pour nos salariés intérimaires, nous proposons une expérience unique, notamment avec la déclaration de 100% des heures travaillées, la mise en place d’une mutuelle pour tous et un accompagnement personnalisé pour les démarches administratives (bancarisation, CNSS…).

Pour nos candidats, nous offrons, conformément aux standards mondiaux de Manpower Group, un processus de sélection, d’évaluation et d’accompagnement à la réussite dans leur nouvelle mission.

Adresse

Tour Végétale JASMIN | 1, rue des Plateformes - Lot N°123

Poste

Deliver and implement the local HR strategy in order to fulfil specific demands of a site, geographical area, or function, according to HR strategy and corporate guidelines and act as an HR Business Partner for a local
business function.

HR Management
• Provide human resources generalist support to mid-level managers
• Identify trends/issues that require resolution and involves appropriate resources.
• Support organisational effectiveness function through team building and goal/role clarification.
• Participate in people management activities for defined scope including involvement in performance
management and compensation review annual processes. Participate in the talent acquisition process,
ensuring the quality of personnel hired, the effectiveness of recruiting and selection techniques, and compliance
with law requirements.
• Provide on-site consultation and administration including annual merit and incentive cycles, performance
reviews, and benefits enquiries. Ensure fair and competitive positioning of salaries through internal equity and
external market analysis.

Profile recherché

Academic Background
• University degree in Human Resources or related field.

Professional experience
• 4-6 years' experience in HR, preferably with international organisations.
• Experience supporting employee relations / people management activities.
• Experience working with mid-level managers.

Technical Skills
* Fluent English.
* Computer literacy.
* Analytical Skills.
* Project Management Skills.
* Knowledge of HR legal matters.
* Change management.
* Detailed business understanding and commercial sense.
* Team Leadership Skills.

Recherches emploi associées
rh personnel formation