Entreprise
AXA Group Operations – Centre opérationnel d’excellence du Groupe AXA.
Chez AXA, notre mission est de donner aux gens les moyens de vivre une vie meilleure. Grâce à l'innovation et à l'exécution, nous devons passer du statut de « Payeur » à un partenaire de confiance dans la vie de nos clients. Les objectifs concrets des activités du groupe sont de créer de la valeur pour l’organisation globale AXA, de collaborer avec le groupe Business Innovation pour encourager l’innovation et intégrer la simplicité et l’autonomisation dans notre contribution à la mission et à la stratégie d’AXA.
Présent dans plus de 18 pays, AXA Group Operations est le centre opérationnel d’excellence du Groupe AXA. Opérant dans les domaines de l’IT (Information Technology), Data & Innovation, Sécurité Informatique, Finance, Procurement, Transformation et Outsourcing, nous accompagnons la stratégie du Groupe : Devenir une entreprise innovante « Customer driven & Tech-led ».
AXA Group Operations Maroc
Présente au Maroc depuis 2009, AXA Group Opérations Maroc est une entité d’offshoring. Avec ses 300 collaborateurs et ses différents centres d’expertise opérant dans les domaines de l’informatique, de la Gestion de projet, de la Finance et des Ressources Humaines, AXA GO Maroc soutient Group Operations dans la réalisation de sa mission.
Adresse
Technopolis Pôle Offshoring Rabat, Immeuble B2 Axa 11100 Sala El Jadida
Poste
BUSINESS UNIT STATEMENT:
The HR Operations & payroll Specialist will be in charge within the team of multiple cross-functional activities, he will be versatile in the execution of the tasks to ensure the back-up and the adoption of the rotation with the other members of the team.
MISSION:
He/she is responsible for monitoring the following activities:
HR Data Administration:
- Update employee movements (hiring, mobility, exits) in HR tools (workforce management).
- Report technical issues to support teams.
- Ensure data quality by frequently synchronizing with relevant stakeholders.
- Create HR reports to meet requesters’ needs.
Employee Requests Management:
- Manage employee requests (back-office).
- Analyze incoming requests and assign them to the relevant HR teams for processing.
- Follow up on the execution of employee requests.
- Liaise with the HR Operations office for governance and anticipate overflow and future actions if necessary.
- Propose continuous improvement actions.
Payroll Management:
- Update payroll data in HR tools.
- Control payroll reports.
- Liaise with the HR Operations Officer for synchronization.
Profile recherché
QUALIFICATIONS:
REQUIRED PROFILE:
- Bac +5 HR &Minimum of 3 years of experience in French payroll
- Fluent in French &English
SOFT SKILLS:
- Quick learner with attention to detail
- Autonomy, responsiveness, flexibility, dynamism, and rigor
- Good interpersonal skills, team spirit, and service orientation
- Active listening and attention to detail
- Problem-solving, people-oriented
TECHNICAL SKILLS:
- Comfortable with numbers and key performance indicators
- Proficient in Excel (advanced level, including formulas, pivot tables, and data analysis)
- Strong knowledge of French labor laws and regulations
- Knowledge of PLEIADES and YES tools (a plus)
TRANSVERSAL SKILLS:
- Collaborative working