Account Manager H/F Contrat : CDI

Il y a 8 months ago | Aéronautique / Spatial | Ain Sebâa | 57 Vues

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Entreprise

LEONI, est lefournisseur mondial de produits, solutions et services pour la gestion de l'énergie et des données dans l'industrie automobile. Notre groupe qui est coté en bourse compte environ 95 000 collaborateurs dans 27 pays et a généré un chiffre d'affaires consolidé de 5,1 milliards d'euros en 2022.

LEONI Maroc est un opérateur majeur du secteur du câblage depuis plus de 50 ans. Avec près de 16 000 collaboratrices et collaborateurs opérant dans 10 unités de production réparties sur Ain Sbaa, Bouskoura, Berrechid, Bouznika et Agadir. LEONI fait partie des plus gros employeurs au Maroc.

Chez LEONI Maroc, nous combinons tradition et progrès et nous attendons de vous que vous écriviez, avec nous, le prochain chapitre de cette success story. Chez nous, votre personnalité peut s'exprimer et vous pouvez faire appel à vos meilleures performances chaque jour. Nous offrons des libertés sur lesquelles vous pouvez compter et des principes qui nous rendent meilleurs chaque jour.

NOUS REJOINDRE, c’est choisir de ne pas vous contenter au quotidien, de multiplier vos connaissances, de vivre pleinement vos responsabilités et bénéficier ainsi d’une formidable capacité d’ascension.

Bienvenue chez LEONI !

Adresse

Ecopark, Sidi El Mekki, route de Had Soualem

Poste
  • Ensuring customer satisfaction in consideration of the company's goals
  • Managing the quotation preparation (Request for Quotation/RFI, collection of information)
  • Managing the competitive quotation to customer
  • Managing the commercials for the customer in regards of pricing, BP´s, change management and claims
  • Overtaking and management of the concerns and interests of the customer
  • Management of day-to-day sales activities (pricing, negotiations, project related)
  • Negotiation of project contracts and ensures alignment with legal requirements
  • Customer care (Key contact person for customers, customer visits, negotiations)
  • Tracking of critical situations within customer
  • Responsible for financial performance of the customer account (within area of responsibility), proactively evaluates the margin reports for opportunities to improve
  • Manage day-to-day activities with cross functional teams
  • Weekly/monthly updates of the sales rolling forecast for customers
  • Implementation and follow-up of the annual customer satisfaction survey. Also leading the evaluation and support of the customer scorecards and measurement systems
  • Providing input for the Account Plan to align and address the customer strategy and roadmap (including competitor analysis, market share, technology roadmap, etc.)
  • Arbitration of customer volume/demand in order to optimize LEONI production costs (S&OP and MPS)
Profile recherché
  • Bac +5 from a Business school with at least 3 years’ experience in the automotive industry and the same position
  • Reactive , organized , team work oriented
  • French and English are mandatory
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